020309

2009-03-02, 16:49:31 / Kategori: Allmänt
Mars mars mars.. Jag är iallafall hemma nu från min och jonathans resa till Berlin. Det var trevligt, kanske inte den roligaste resan, utan jag säger såhär: Det hade varit roligare om man varit fler och om det åtminstone varit fint väder. När vi kom fram sådär äckligt tidigt på morgonen så tänkte båda "vart fan har vi hamnat" och ville mest tillbaka hem, men sen fick vi tag på rummet och sov några timmar och började sedan leta platser i kartan vart vi skulle kunna gå. Det blev den kända gallerian La Fayette, en latte på Starbucks och bara en enkel tur i stan så att vi kände oss hemma. Vi köpte vin, brieost, kex och vindruvor och lagade en skitäcklig tomatsoppa med pasta i.

Andra dagen tog vi tunnelbanan till den "andra stan" dvs. Zoologierplatz(strasse?) och upptäckte att den delen av stan passade oss bättre än Gucci, Prada och fransktalande expediter. Vi lämnade zoo'et med rätt trötta ögon, vilade lite, och sen bestämde vi oss för att köpa öl, Cava och ugnspizza. Vi mådde prima, tills vi kom på att vi inte alls har någon ugn och har köpt pizzorna helt i onödan. Jag försökte steka min pizza men det gick ju inte speciellt bra, utan resulterade i att vi gick på jakt efter en snabbmatsrestaurang utan att hitta vårat byte. Efter ungefär en timmes letande så hittade vi en äkta Italiensk restaurang som vi åt rätt dyrt på, och sedan gick vi tillbaka till rummet för att förkröka lite. Det blev en rätt kort utgång eftersom båda höll på att somna på en krog som hette Sunset och var full med fulklädda tyska ungdomar.

Tredje dagen sov vi till sent på eftermiddagen, vi gick till stan med tunga ben och armar och satte oss ett bra tag på Starbucks. Jag köpte mig en starbucks-termos som skall användas flitigt! Sedan gick vi runt stan för att dokumentera det sista av Berlin och satte oss på donken. Tyskarna verkar inte veta speciellt mycket om kryddor kan jag säga, för all mat vi åt smakade ingenting alls. Vi gick lite vilse, för att sedan upptäcka att vi var endast mindre än hundra meter från rummet. Vi tvingade oss i säng klockan tio men ingen av oss kunde sova, så jag sov ungefär sådär två timmar den natten för att sedan kliva upp klockan sex på morgonen och åka hem.

Jag ger Berlin ett snällt betyg: två stjärnor av fem (haha)

Nu är jag äntligen hemma, jag har äntligen fått träffa min älskling och känner att fan vad jag älskar sverige!



KOMMENTARER

» NAMN
» E-POST

» URL

Kommentera inlägget här:

Kom ihåg mig?